Vaše děti budou jako my!
To je heslo, které občas slyšíme od odpudivě oblečených antifa/LGBT/klima aktivistů a různých bojůvek. Ti jsou čitelní. Pak existuje sofistikovanější skupina, která to neříká nahlas. Ale tím heslem se řídí při svých aktivitách, a to systematicky. Skrze sílu institucí a státu, které naleptává svým ideologickým viděním světa mimo záři reflektorů. A mimo pozornost rodičů.

Jedním z příkladů tichého woke pochodu institucemi je nedávné odhalení Aliance pro rodinu, která přišla na to, že inspektory České školní inspekce školí spolek Prague Pride, který poskytl školení 126 školním inspektorům. Dle oficiální odpovědi České školní inspekce proběhla čtyři školení po dvou hodinách, z toho tři bloky ze čtyř byly povinné.
Co je obsahem školení v rozsahu celkových osmi hodin detailně nevíme. Inspekce vydala na základě žádosti o svobodný přístup k informacím pouze jednu prezentaci. Ale už ta obsahuje zajímavé podněty. Například slide uvádějící jako příklad náročných situací – konzervativní rodiče. Dočteme se zde, že konzervativní rodiče vyžadují proaktivní a asertivní komunikaci. Bude zajímavé zjistit, co k tomuto bodu aktivisté školním inspektorům hodnotícím zákonnost vzdělávání v ČR říkali. Nebo k jinému bodu. Jak například hodnotí transfobii a homofobii?
Školení byla České školní inspekci poskytnuta bezplatně. Ale bezplatně to zisková neziskovka Prague Pride nedělá. Dlouhý woke pochod institucemi je štědře financovaný. Nejen ze soukromých zdrojů zahraničních korporací, ale také z veřejných rozpočtů, především z grantů Evropské komise.
Konkrétně ideologické školení inspektorstva (jak se dnes inkluzivně a pokrokově píše, ano vážně) proběhlo z grantu Evropské komise č. 101084708 s názvem Time is Now. Příjemci grantu na dva roky byli Prague Pride ve výši 134 242 EUR, Festival Mezipatra (25 885 EUR) a Univerzita Karlova (25 558 EUR). Nemalé finanční prostředky v celkové výši 185 685 EUR.
Zde je popsán cíl projektu:
„Výsledky průzkumu ukázaly, že základní a střední školy jsou prostředí, kde čeští LGBTIQ lidé čelí diskriminaci nejčastěji. Pachateli jsou nejen vrstevníci, ale i učitelé. České školy selhávají také ve své výchovné roli – učitelé nevedli diskuse a nepřipouštěli všechny názory, včetně těch, které jsou v rozporu se současnými vědeckými poznatky, což může být pro LGBTIQ studenty traumatizující. Bezpečnost ve vzdělávacím procesu dramaticky ovlivňuje úspěšnost školních výsledků a má tedy vliv na kvalitu života v mnoha různých ohledech.
Celkovým cílem projektu je přispět k zajištění bezpečného prostředí pro LGBTIQ osoby v českém vzdělávacím systému. Projekt vychází z robustního informačního a datového rámce o situaci v českém vzdělávacím systému, který byl shromážděn v rámci předchozích projektů. Navrhovaný projekt je tedy co nejpraktičtější. Konkrétní cíle jsou:
1/ Vést tvůrce politik a učebních plánů k přijetí konkrétních opatření proti homo/bi/transfobnímu šikanování a jiným projevům neúcty – vytvoříme podrobného průvodce pro tvůrce politik a učebních plánů, uspořádáme konferenci a kulaté stoly a podnítíme odbornou debatu;
2/ Poskytnout školám lepší pokyny pro řešení konkrétních situací LGBTIQ osob a zařazení tohoto tématu do učebních plánů – vytvoříme průvodce konkrétními situacemi pro ředitele škol a metodickou příručku pro učitele, jejichž používání bude podpořeno školeními;
3/ Rozšířit nabídku mimoškolních preventivních programů pro třídy – s využitím atraktivních nástrojů, jako jsou filmové projekce a imerzivní instalace.
Všechny výsledky jsou navrženy s hlubokou znalostí a respektem k potřebám cílových skupin (od tvůrců politik a učebních plánů až po učitele a samotné studenty). Navrhovaný projekt je inkubátorem úspěšných praktických opatření, která lze replikovat v rámci regionu střední a východní Evropy.“
Překlad textu do reality může zní asi takto:
Je třeba se zaměřit na základní a střední školy. Je třeba ideologii woke progresivismu přikrýt „vědou“ a „současnými vědeckými poznatky“. Projekt navazuje na pochybná data a výzkumy vytvářející narrativ v souladu s ideologií aktivistů převlečených za vědce vybudovaný předchozími granty.
Ideologii do škol snadno a rychle
Co lze oficiálně dohledat za výstupy grantu?
Především vznikl oficiální web ucimolgbt.cz určený především pedagogům a školám.
Cíl je definován na webu následovně:
„Pomůžeme vám zařadit téma genderové identity a vztahové a sexuální orientace do školní výuky. Citlivě a bezpečně.“
Pojďme se podívat na slovníček pojmů, který je vystřižený z woke slabikáře. Tak pojďme k oblíbenému kultu oběti:
„Mikroagrese – verbální i neverbální odsudek, úmyslný či neúmyslný, který komunikuje nepřátelské, hanlivé nebo negativní postoje vůči lidem z obvykle utlačovaných skupin, ale i lidem mimo určité normy (lidé s nadváhou, nešikovní na tělocvik a podobně), může jít o určitý způsob chování (např. přejití na druhou stranu ulice), úšklebek, gesto, vtip, výrok atd.“
Nesmí chybět kategorie utlačovatelů:
„Heteronormativita – předpoklad, že všichni jsou heterosexuální, že jen heterosexualita je normální sexuální a citová orientace a implicitně tedy, že heterosexuální identita a vztahy jsou nadřazené ostatním identitám a vztahům, heteronormativní kultura podporuje prostředí, kde jsou LGBTQ lidé diskriminováni.“
Další frekventovanou novinkou je pojem menšinový stres:
„Sociální (menšinový) stres – chronická forma sociálně specifického stresu, kterému čelí zranitelné skupiny; v LGBTQ kontextu jde o soubor stresorů, které mohou negativně ovlivňovat duševní zdraví neheterosexuálních a transgender osob“.
Není nad to za evropské peníze prohlubovat ve společnosti zášť a příkopy.
Úplně speciální kategorií je slovníček vztahující se k transgenderu:
„Gatekeeping – jakékoli podmínky, které zejména transgender a nebinárním lidem omezují přístup ke zdrojům; často se používá v souvislosti s tranzicí, kdy člověk musí splnit přísné formální požadavky, aby byla tranzice lékařsky nebo právně uznána.“
Genderově senzitivní návod k oslovování:
„Misgendering – když se v případě trans či generově rozmanitých osob použije špatných zájmen nebo nevhodného oslovení; může jít o důsledek omylu, lhostejnosti, nebo záměrné snahy urazit, tj. jde o projev transfobie; je spojeno s pojmem deadnaming (nevhodné užití starého jména většinou u trans člověka)“.
Není se čemu divit. Na projektu ucimolgbt.cz se podílí také aktivistická organizace Transparent lobbující za maximální liberalizaci změny pohlaví včetně dětí.
Zkuste si představit, jak asi bude hovořit učitel vybavený takovým know-how k vašemu dítěti v pubertálním věku zvažujícím tranzici.
Slovníček pojmů je naplněním definice extremismu. Autoři webu nesou plnou odpovědnost za nezvratná poškození do té doby zdravých dětí. Takové ideologické extremisty nelze do škol pouštět.
Jenže realita je jiná. Školení pedagogů probíhala. Naštěstí zájem pedagogů nebyl až tak velký. Jinak je tomu o pronikání LGBTIQ témat přímo k žákům.
Organizací, která obdržela nemalé prostředky z výše uvedeného grantu je Festival Mezipatra. Ten v rámci projektu nabízí filmové projekce spojené s besedami pro žáky 8. a 9. třídy a žáky středních škol. Není bez zajímavosti, že mediálním partnerem Mezipater je i Česká televize. Dle oficiálních dat z webu s projektem dle vlastní formulace v letech 2018 až 2022 proškolili 3185 studujících. Nejvíce bylo základních škol. Nabízí tři tematické okruhy: coming out, buď sám sebou a trans.

Zdroj: ucimolgbt.cz
Kdo tedy tvrdí, že žádná genderová ideologie do škol neproniká, je málo informovaný. Nebo vědomě lže. Nevím do jaké kategorie spadá vyjádření Učitelské platformy uvedené níže.

Samostatnou kategorií jsou pracovní listy a besedy, které jsou skrze web ucimolgbt.cz šířeny a doporučovány.
Fascinující svou mírou demagogičnosti je metodický list s názvem Social media bingo obsahující nepřeberné množství nesmyslů. U mě vyhrává vysvětlení Rodič 1 a rodič 2.

Zdroj: ucimolgbt.cz
Výše uvedený text připomíná znění oblíbeného vtipu o Rádiu Jerevan. Identita mužská a ženská předělaná nebude, ale dítě v rodném listu matku nebo otce mít taky nebude. Některé zahraniční právní úpravy umožňují aktivní vytěsnění matky nebo otce dítěte.
Tyto zahraniční rozhodnutí je možné soudní cestou za splnění některých podmínek uznat i v ČR. Na základě soudního rozhodnutí je vydán rodný list dítěti v ČR. Na základě politické iniciativy ministra Víta Rakušana ze Starostů hojně podporovaného LGBTIQ neziskovkami byl vydán nový vzor (číslo 23) rodného listu nahrazující matku a otce genderově neutrálními pojmy rodič dítěte a rodič dítěte. Rodný list a stejnopohlavní pár tak vědomě připravuje dítě o svého otce nebo matku.
Aktivisté převlečení za akademiky
Dalším, kdo čerpá nemalé grantové prostředky je Katedra psychologie na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, která si na finanční nouzi stěžovat nemůže. Vedoucím katedry je Irena Smetáčková, expertka na genderovou psychologii. V rámci katedry působí jako doktorandka Marcela Macháčková, která zároveň pracuje v Národním ústavu duševního zdraví a publikuje spolu s Michalem Pitoňákem, kterému se budu věnovat příště.
V rámci projektu Time is Now publikovali Irena Smetáčková a Marcela Macháčková publikaci s názvem V rozmanitosti je síla. Na konci autorské duo doporučuje v publikaci vydané Univerzitou Karlovou seznam vybraných organizací nabízejících aktivity pro školy. Nepřekvapivě jsou to: Mezipatra, Prague Pride, Transparent, ucimolgbt.cz, Konsent a Jules a Jim.
Jak se tomu říká? Malá domů? O přetírání fasády aktivismu na vědu a vědecké poznatky příště. Je toho tolik, že to by laskavý čtenář nevydržel.