Aliance pro rodinu, z.s., IČ 720 88 061, se sídlem Platnéřská 191/4, 110 00 Praha 1, zapsaná ve spolkovém rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl L, vložka 68732 (dále jen „prodávající“)
1. Všeobecná ustanovení
1.1 Tento reklamační řád se vztahuje výlučně na zboží zakoupené prostřednictvím internetového obchodu, který se nachází na adrese www.alipro.cz.
1.2 Reklamační řád byl zpracován podle příslušných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) a zákona čl. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) a vztahuje se na zboží (dále jen „zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“).
2. Odpovědnost prodávajícího
2.1 Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
2.1.1 Má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající popsal nebo které kupující rozumně očekával s ohledem na povahu zboží nebo na základě reklamy jimi očekávané.
2.1.2 Se zboží hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
2.1.3 Je zboží v odpovídajícím množství, míře, hmotnosti, funkčnosti, jakosti.
2.1.4 Zboží odpovídá jakosti nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
2.1.5 Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2.2 Prodávající neodpovídá za vady:
2.2.1 Pro které byla poskytnuta sleva z ceny zboží.
2.2.2 Způsobené nevhodným užíváním nebo běžným opotřebením.
2.2.3 Způsobené mimořádnou událostí.
2.2.4 Způsobené používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, běžnému užívání zboží.
2.2.5 Po záruční lhůtě.
2.2.6 Způsobené neodborným zásahem nebo úpravami zboží.
2.2.7 Způsobené neodbornou manipulací či užíváním v rozporu s návodem na užívání a údržbu.
3. Právo kupujícího reklamovat zboží
3.1 Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, je kupující oprávněn tuto vadu při převzetí nebo v záruční lhůtě reklamovat.
4. Místo uplatnění reklamace
4.1 Kupující uplatní reklamaci zasláním zboží na adresu prodávajícího: Aliance pro rodinu, z.s., Platnéřská 191/4, 110 00 Praha 1. Nákup reklamovaného zboží prokazuje kupující dokladem o nákupu/fakturou. Tento doklad slouží rovněž jako záruční list.
5. Lhůta pro uplatnění reklamace
5.1 Právo z vady (reklamace) musí být uplatněno v době 24 měsíců od převzetí zboží. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu ihned, jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může způsobit prohloubení vady a znehodnocení zboží nebo znemožnit objektivní posouzení skutečných příčin současného stavu zboží a může být důvodem zamítnutí reklamace.
5.2 Prodávající je oprávněn odmítnout přijmout do reklamace zboží, které je nečištěno a neodpovídá hygienickým předpisům a obecným hygienickým zásadám.
5.3 Do záruční doby se nepočítá doba od uplatnění reklamace do doby, kdy kupující byl povinen po skončení opravy zboží převzít.
6. Odstranění vady
6.1 Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádné odstraněna a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit, nepožaduje-li kupující dodání nového zboží bez vady. Právo na výměnu zboží za nové bezvadné má kupující zejména v případě, ukáže-li se způsob odstranění vady jako nemožný nebo ve srovnání s výměnou zboží za nepřiměřeně nákladný.
7. Vyřízení reklamace
7.1 Lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající nedohodne s kupujícím na delší lhůtě. Lhůta běží od okamžiku uplatnění reklamace. Následující den poté, co kupující reklamaci uplatnil, je prvním dnem 30ti denní lhůty. V případě, že prodávající v daném termínu reklamaci nevyřídí může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
7.2 Po obdržení reklamovaného zboží obdrží kupující e-mail, který uvedl do formuláře pro reklamaci zboží, písemné potvrzení o přijetí zboží k reklamaci. Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je kupujícím požadován.
7.3 Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, kupujícímu se záruční doba prodlužuje pouze o dobu, kdy byla věc v reklamaci. Kupujícímu zůstává původní doklad o koupi s původním datem nákupu. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy do doby, kdy byl kupující povinen věc převzít. O vyřízení je zákazník informován e-mailem, telefonicky nebo prostřednictvím SMS, na kontakt, který uvedl při uplatnění reklamace. Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnuté reklamace.
7.4 Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.
8. Závěrečná ustanovení
8.1 Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto reklamačním řádem dotčena.
8.2 Tento reklamační řád je platný od 01.01.2023 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.
8.3 Tento reklamační řád je k dispozici v sídle nebo jako dokument na www.alipro.cz.